slot iklan leadboard

Bagaimana Vending Machine @ Mesin Layan diri Dibina?

slot iklan atas

Tahukah Anda Bagaimana Vending Machine @ Mesin Layan Diri Dibina?

Vending machine atau mesin layan diri yang paling popular di United States ialah mesin air tin sejuk, yang mana menjual tin aluminium tradisi 12 oz (355ml) air soda dan minuman bergas. Pengilang vending machine atau mesin layan diri air tin biasanya dibina pada beberapa peringkat automatic. Vending machine atau mesin layan diri menjalani proses pemasangan melalui proses yang membuat semua komponen secara serentak. Proses pembuatan untuk vending machine mesin layan diri mempunyai banyak proses seperti produk yang berada di dalamnya.

Kabinet vending machine atau mesin layan diri dibuat dari gulungan atau koil besi bergalvani. Pada permulaan pemasangan, bahan besi melalui mesin penekan automatic yang meratakan ia dan memotong menjadi kepingan. Kabinet biasanya dibuat dari dua kepingan berbeza.

slot iklan bawah
  1. Mesin penebuk yang lain menekan dan menakuk kepingan vending machine atau mesin layan diri. Proses tekanan menghasilkan lubang pada kabinet vending machine atau mesin layan diriuntuk bolt dan pengikat, bukaan untuk kabel elektrik, belahan untuk lubang, dan komponen penting yang lain. Hujung dan bucu kepingan besi vending machine atau mesin layan diri ditakuk di mana perlu untuk menampung pemasangan komponen ke kabinet yang sudah siap.
  1. Kepingan besi secara automatic melalui tekanan hidraulik tinggi. Setiap tekanan sejumlah 200-400 tan tekanan atau lebih. Kepingan besi dibaring rata manakala tekanan mengelim bucu, mencipta lengkukan pada logam, dan membentuk kepingan besi menjadi kabinet vending machine atau mesin layan diri.
  1. Sesak dicantum menggunakan kimpalan rintangan, juga dikenali sebagai kimpalan langsung, proses yang menggunakan voltan tinggi melalui dua sentuhan yang mencairkan kedua-dua permukaan logamvending machine atau mesin layan diri
  2. Akhirnya, kabinet vending machine atau mesin layan diridipunggah dari barisan dan dibawa ke kawasan terakhir untuk melalui kemasan serbuk dan menunggu untuk pemasangan bekasvending machine atau mesin layan diri.
  3. Sementara kabinet vending machine atau mesin layan diri dibina, barisan lain menyediakan bekas. Bekas dibina daripada proses yang sama seperti kabinetvending machine atau mesin layan diri. Besi bergalvani dipotong daripada bahan mentah dan memasuki barisan automatik. Bukaan untuk bolt, susunan pengisi, motor, dan mekanisme lain ditekan pada kepingan, dan sudut ditakuk supaya bekas muat ke dalam kabinet vending machine atau mesin layan diri dengan senang dan selamat setelah dikimpal.
  4. Tekanan dihasilkan terbentuk dan lentur, dan bahagian berlainan dikimpal untuk menghasilkan seluruh unitvending machine atau mesin layan diri.
  5. Bekas vending machine atau mesin layan diri dibawa ke kawasan kemasan, dimana dipasang kepada kabinetvending machine atau mesin layan diri yang betul.
  6. Sebelum kemasan serbuk, kabinetvending machine atau mesin layan diri melalui lapan peringkat pra-rawatan. Pertama, kabinetvending machine atau mesin layan diri dilekatkan kepada penghantar atas yang menghantar kabinetvending machine atau mesin layan diri 210ft (64m) melalui system pra-rawatan. Muncung dipasang pada kedua-dua belah penghantar menyembur kabinet vending machine atau mesin layan diri dengan teliti pada setiap peringkat, bermula dengan cucian alkali untuk mengeluarkan permukaan kasar.
  7. Mandian alkali yang kedua mencuci permukaanvending machine atau mesin layan diri dengan lebih lagi.
  8. Kabinetvending machine atau mesin layan diri kemudian dicuci, disalut dengan fosfat zink, dan dibilas lagi.
  9. Asid kromik, pelindung yang, kemudiannya digunakan dan permukaanvending machine atau mesin layan diri dibilas sekali lagi.
  10. Akhirnya, keseluruhan permukaan vending machine atau mesin layan diri dicuci dengan air ternyah-ion (DI). Unit kemudian memasuki ketuhar pengering lebih kurang selama 30minit hingga sejam pada suhu antara 350°F hingga 400°F (177°C hingga 204°C)  untuk memastikan tiada kelembapan pada permukaanvending machine atau mesin layan diri.
  11. Setelah meninggalkan ketuhar pengering, kabinet vending machine atau mesin layan diri tetap berada pada system penghantar atas dimana proses kemasan serbuk dilakukan. Proses mengecat kabinet vending machine atau mesin layan diri dalam pelbagai warna dengan menyalut salutan serbuk akrilik kepada permukaan kabinet vending machine atau mesin layan diri dan membakarnya supaya kemas. Kabinet, bekas,mekanisma dalaman dan bahagian lain vending machine atau mesin layan diri akan dikemas serbuk semasa pembuatan vending machine atau mesin layan diri air tin.
  12. Kabinet vending machine atau mesin layan diri dihantar sepanjang penyampai ke pondok serbuk kawalan persekitaran.pondok yang dibina daripada polypropylene, yang dipercayai untuk menarik serbuk berlebihan, menambah baik kadar semburan dan mengurangkan keperluan untuk membasuh vending machine atau mesin layan diri. Setiap pondok mengenakan satu warna dengan pelbagai 18 hingga 22 penyembur, kesemuanya dicipta untuk bergerak mengikut susunan supaya memberikan proses semburan yang lebih baik, memasuki kaviti, dan mengesan keseluruhan kabinet vending machine atau mesin layan diri. Penyembur mengenakan serbuk akrilik secara seragam 0.0015-0,002 in (1.5-2mm) ketebalan kabinet vending machine atau mesin layan diri. Serbuk cas positif melekat dengan mudah kepada permukaan kabinet vending machine atau mesin layan diri. Lebihan serbuk yang disembur dikumpul, dicampur dengan serbuk dara, dan disembur lagi menyebabkan kurang pembaziran bahan cat.Sebanyak 95% daripada semburan berlebihan boleh dikitar semula.
  13. Apabila semburan serbuk selesai, kabinet vending machine atau mesin layan diri yang dah disalut meninggalkan pondok dan memasuki ketuhar perawat selama 20-30minit pada suhu 370°F (188°C). Serbuk akhirnya dibakar kekal.
  14. Kabinet dan bekas vending machine atau mesin layan diri yang sudah siap disatukan untuk proses pembusaan, penggunaan penebat busa poliuretana untuk bahagian dalam mesin.   Bekas diisi kedalam kabinet vending machine atau mesin layan diri, dan kedua-duanya di bakar sedikit dengan suhu kira-kira 120-150°F (49-66°C) sementara menunggu proses pembusaan. Apabila suhu sudah dicapai, alatan pembusaan bertekanan tinggi meniup penebat antara kabinet dan bekas vending machine atau mesin layan diri menggunakan bahan tembakan yang selamat. Busa mengeras, mengahsilkan bukan sahaja penebat yang bagus, tapi juga menambah darjah stabiliti struktur kabinet dan bekas vending machine atau mesin layan diri.
  1. Pada satu masa, bahan tambahan resin digunakan untuk membuat struktur penebat busa, dipanggil ejen tiupan, mengandungi banyak kloroflorokarbon (CFC). Bagaimanapun isu alam sekitar ke atas penggunaan CFC membawa kepada penggunaan agen bertiup sebagai alternatif, termasuk pengganti halocarbon (HCFC) dan air
  2. Bila pembusaan vending machine atau mesin layan diri selesai, unit peti dipasang di bawah kabinet vending machine atau mesin layan diri. Unit ini biasanya diperoleh pra-perkilangan dan di muatkan ke tempatnya, diboltkan dengan selamat, dan memasang wayar ke dalam kabinet vending machine atau mesin layan diri oleh seorang operator di barisan pemasangan.
  3. Ruangan timbunan pengisi tin dipasang dalam kabinet vending machine atau mesin layan diri. Ruangan ini dibina dan disiapkan menggunakan besi membentuk, menumbuk, menakuk dan dikimpal sama seperti proses membuat kabinet dan bekas vending machine atau mesin layan diri. Proses dijalankan secara berhati-hati untuk memastikan saiz timbunan yang betul sama dengan unit.
  4. Pada peringkat akhir, pintu dipasang pada kabinet vending machine atau mesin layan diri. Pintu luaran mengandungi banyak alatan elektronik vending machine atau mesin layan diri yang canggih, termasuk pengesah syiling dan wang kertas, butang pilihan, panel kawalan, perubahan tiub, tanda-tanda, dan pencahayaan. Pintu dalaman bertugas sebagai lindungan tambahan pada vending machine atau mesin layan diri. Majoriti pintu vending machine atau mesin layan diri air tin tidak mempunyai tingkap yang jelas untuk memaparkan produk. Tambahan, pintu luaran biasanya mengandungi hasil seni, logo, dan grafik yang mengiklankan kandungan vending machine atau mesin layan diri. Bagaimanapun, vending machine atau mesin layan diri yang menjual botol, gula-gula, dan snek biasanya mempunyai pintu yang jelas yang diperbuat daripada Lexan atau bahan kasar yang lain yang tahan pecah.
  5. Kebiasaan cengkerang pintu dibina dan disiapkan dalam proses yang sama seperti kabinet dan bekas vending machine atau mesin layan diri, dan tekanan tambahan diperlukan untuk menampung kawalan pada pintu luaran.komponen pintu biasanya dipasang selengkapnya di satu kawasan daripada barisan pemasangan. Ianya penting supaya pintu yang betul dipasang pada kabinet vending machine atau mesin layan diri yang betul. Jadi pemasangan pintu diketengahkan supaya mengurangkan kemungkinan kesilapan dalam menyesuaikan unit pintu. Semasa pembuatan, pintu diletakkan pada pusingan, karusel indexible yang membolehkan operator untuk menghidupkan dan memindahkan pintu vending machine atau mesin layan diri.
  6. Semua bahan ditempatkan di pintu sementara berada di karusel. Operator memasang pengesah syiling dan wang kertas, penerima kad, butang pilihan, paparan LCD dan bahan kawalan luaran vending machine atau mesin layan diri yang lain pada tempat yang betul dan melekatkannya dengan bolt dan skru. Butang pilihan diwayarkan ke motor timbunan air tin yang betul. Tayangan panel depan Lexan dipasang di saluran pintu vending macine atau mesin layan diri. Komponen pencahayaan dibolt dan ditempatkan diwayarkan ke sumber tenaga. Pintu vending machine atau mesin layan diri yang dh siap dibawa ke kabinet dan dilekatkan secara automatic. Vending machine atau mesin layan diri air tin sekarang sedia untuk pemeriksaan kualiti dan percubaan.

facebook.com/mykenshou

slot iklan bawah
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments